Transport wywrotki sztywnoramowej Biełaz to jedno z trudniejszych zadań. Wywrotka ma ponad 4 m wysokości sama w sobie. Jeżeli ustawimy ją na platformie niskpodwoziowej, to już wysokość całkowita ma prawie 4,5m. Przy takich parametrach należy dobrze zaplanować trasę, ponieważ to już jest wysokość bliska górnej granicy możliwości przejechania. Na szczęście zyskujemy tym, że możemy na czas pokonywania przeszkody obniżyć wysokość pokładu. W przeciwnym razie moglibyśmy utknąć przed mostem / wiaduktem. Kolejna trudność to masa wywrotki – 36t, plus masa pustego zestawu daje razem masę rzeczywistą 72 tony. Wymagało to uzgodnienia trasy z zarządcami poszczególnych dróg (łącznie 5), oraz wytyczenie dokładnej trasy. Organizacja zezwoleń zajęła 3 tyg. To był ostatni etap przygotowania tego transportu gabarytowego (wywrotek było trochę więcej niż jedna).

Red Ball Express

wnętrze kabiny Biełaza. Wciąż popularne pojazdy w użyciu.

Red Ball Express

Gabaryty idą nocą.

Red Ball Express
Rozładunek dużych maszyn ułatwia specjalny system rozpinania naczepy, dzięki czemu pojazd ma bardzo niski kąt zjazdu (40cm), tzw TIFBET